גביע קידוש יודאיקה

גביע קידוש הוא אחד מהפריטים המשמעותיים בכל בית יהודי, בית דתי, מסורתי או אפילו כזה שאינו שומר מצוות כלל. גביע הקידוש, הוא למעשה שם לכוס מיוחדת המיועדת לקידושבערב שבת, חגים והבדלה. זהו פריט סנטימנטלי המסמל את המסורת היהודית שעוברת במשפחה מדורי דורות ולכן, הוא נחשב פריט חובה בכל בית שומר מצוות וברוב הבתים המסורתיים.

נקודה מעניינת היא שבגביע, פרט להקפדה על נפח מסוים (כמות מספקת לקידוש ולהבדלה), אין מאפיינים הכרחיים נוספים.יש כאלו המקפידים על כוס קידוש עם רגל וכאלו המעדיפים בלי ומסיבה זו, השמים הם הגבול ביצירתיות בעיצוב הגביעים.

מאמר זה יסקור את המשמעות של הגביע וייתן הצעות לשימוש בכוס הקידוש כמתנה בהזדמנויות שונות.

מהי כוס הקידוש?

כוס הקידושבפשטות היא כוס המיועדת לקיום מצוות הקידוש וההבדלה בשבת ולכוס ברכה בשמחות כמו חתונה, שבע ברכות, ברית ועוד. הכוס הנה כוס חגיגית ומעוצבת ועצם הבידול שלה מכוס יין רגילה, מייצג את החשיבות המיוחסת לה בדת ובמסורת.

על מנת להראות את החשיבות שלה, על פי רוב משתמשים בכוס מהודרת העשויה ממתכות יקרות כמו כסף וזהב. במידה ואין אפשרות כלכלית לרכוש כוס יקרה כזו, אנשים רוכשים כוס ממתכת פשוטה, אך בציפוי כסף או מתכת אחרת, המעניקה לכוס מראה יוקרתי והדור.

בקהילות מסוימות, כוס העשויה מזכוכית או מקרמיקה, נחשבת כיפה וחגיגית, אך בעלת ערך נמוך יותר מאחר ואלו חומרי גלם נגישים יותר.

גביע קידוש- יודאיקה וערך סנטימנטלי

לגביע יש ערך סנטימנטלי- רגשי. יום השבת הוא יום משפחתי של מנוחה כללית והתכנסות של המשפחה והחברים יחד, ליממה שקטה בלי עבודה ובלי לימודים. הקידוש והגביע, מסמלים גם למי שאינו שומר שבת, שהנההרגע לו הוא חיכה כל השבוע, הגיע.

במהלך השבת הוא יוכל לצבור כוחות, לנוח ולהתכונן לשבוע נוסף מלא בעבודה והספקים. הנינוחות החודרת לנפש, עוזרת לאגור כוחות ולחזור עם אנרגיה מחודשת לשבוע החדש.

גביע קידוש איכותי יכול להחזיק שנים רבות, כך שהוא מלווה את המשפחה בחוויות משפחתיות רבות והשימוש בו תמיד יסמל את הרגעים המשפחתיים, החגיגיים והמיוחדים לאורך השנים.

לאור חשיבותו של הגביע, משפחות רבות שמות להן למטרה לרכוש גביעמהודר לכבוד השבת ואף לכל תינוק שנולד- כוס קידוש מהודרת משלו, המחכה לו שיגדל.

מהי משמעות הקידוש למשפחה המסורתית והדתית?

המילה קידוש נגזרת מהשורש ק.ד.ש שמשמעותה בידול והפרשה, להפריש משהו מהשאר. במובן של הקידוש, המשמעות היא קידוש יום השבת, מכל ימות השבוע. מאחר וביום שבת, עצר אלוקים את בריאת העולם "וינח ביום השביעי".

ביום השבת שומרי מצוות שובתים ממלאכה ומקדשים אותו בדיבור- הקידוש ובמעשה- הימנעות ממלאכה. לגביע יש משמעות מיוחדת בגלל הקשר שלו לשבת והוא מייצג את החשיבות הרבה שיש למצות הקידוש.מסיבה זו, מקובל במשפחות רבות להדר בו ולרכוש גביע מהודר במיוחד,העשוי מקריסטל, מתכת יקרה או לכל הפחות נראה ככזה.

שיאה של השבת היהודית מתבטא בכך שכל בני המשפחה מתאספים יחד לבושים בבגדים חגיגיים, לקראת סעודת השבת הערוכה והמושקעת. כשכולם ישובים ליד השולחן, האב מרים את הגביע בידו, מקדש, שותה מהייןומחלק לכל בני המשפחה טעימה סמלית.

גביע קידוש יודאיקה כמתנה

גביע קידוש יודאיקה מכל חומר שהוא, יכול להיות המתנה המושלמת, עבור חתן טרי או נער בר מצווה. מדובר בשי חגיגי, שילווה את מי שיקבל אותולשנים רבות ויהיה לו ערך סנטימנטלי רב.

בשונה ממתנות אחרות, הגביע יתקשר לערכים הדתיים של המקבל, כך שאין ספק שהוא ישמח בו. קבלת גביע קידוש, היא חוויה מרגשת, המסמלת את העתיד המסורתי של מקבלו.

 

הידורית– לפאר את השבת עם כוס קידוש

הידוריתרואה בשבת מצווה גדולה וגאה להיות חלק מהשבת גם בבית שלכם. חברתנו, יוצאת מנקודת הנחה שהעולם המודרני לא סותר קיום שבת כהלכתה.

לכן, אנו שוקדים על המלאכה, לפתח ולייצר פטנטים ייחודיים, שיעניקו לכל בית שבת מהודרת וקדושה.

אנו מזמינים אתכם, להתרשם ממבחר עשיר של מוצרים לקידוש השבת כמוגביעי קידוש, מיחמים, בקבוקים מעוצבים ליין, פמוטים להדלקת נרות, כיסויים לפלטת השבת, מגשים מרהיבים ופלטות שבת מהודרות.

אנו מציעים גם מגוון של חבילות של מוצרים במחירים מעולים, כך שכל אחד יכול למצוא ולרכוש את הפריטים המתאימים עבורו.

לרכישה או למענה לשאלות, צרו קשר בטלפון 1700-015-075.